Телефон горячей линии: 0-800-336-414 Время работы: 24/7
Київ (Hyundai)
Да
Выбрать другой
  • Київ (Haval)
  • Київ (Subaru)
  • Київ (Hyundai)
  • Харків
  • Запоріжжя
  • Черкаси
  • Чернігів
  • Івано-Франківськ
  • Луцьк
  • Кропивницький

10 фактів про амортизатори, котрі корисно буде знати водію

Автомобіль під час свого руху витримує різного характеру навантаження, основна частина яких припадає на підвіску. Однак, під час роботи підвіски (на стиснення) утворюються коливальні рухи, які розхитують кузов авто, а це призводить до короткочасної втрати контакту колеса з дорожнім покриттям, що зменшує контроль над автотранспортом з боку водія, щоб уникнути цих коливальних рухів і знизити інерцію в пружинних елементах, в конструкцію підвіски включили амортизатори.
Амортизатор це одна зі складових частин підвіски автомобіля, забезпечує безпечний і комфортний рух авто дорогою.
Амортизатор в машині захищає її під час руху від надмірних навантажень і вібрацій, які викликання нерівностями дороги, а також забезпечує стійке утримання колеса на дорозі та запобігає втраті контролю кермування транспортним засобом.
В сучасному автомобілі слова стійка та амортизатор стали тотожні, але слід розуміти різницю між ними. Стійка — це вузол автомобіля, котрий містить в собі сам амортизатор і виконує наступні функції: утримує вагу авта (є опорою пружини), забезпечує правильне розташування колеса відносно кузова, передає тягове (горизонтальне) зусилля з колеса на кузов.
Амортизатор має вигляд металевого циліндра всередині котрого знаходиться поршень. Поршень стискає речовину (масло/газ), що сповільнює його рух і дозволяє погасити коливання.
Пропонуємо ознайомитися з фактами про амортизатори в авто, які допоможуть правильно підібрати потрібний саме Вам.

Факт 1. Що треба знати про автомобільні амортизатори?
Навіть серед досвідчених водіїв мало хто знає, що якщо передні амортизатори зношені більше ніж 50%, то це призводить до збільшення гальмівного шляху, навіть при швидкості 60 км/год, плюс довготривала експлуатація амортизаторів зі зношеність 50-60% призводить до пошкодження інших деталей підвіски.
Висновок: Час від часу перевіряйте стійку амортизатора на справність, це допоможе вберегти Вас і Вашу автівку від неприємних ситуацій.

Факт 2. Як зрозуміти чи справні амортизатори на авто?
Коли амортизатори справні, то під час руху в машині Ви не будете відчувати тряски, вібрацій, зайвого шуму. Амортизатори, які потребують заміни, спричинятимуть під час їзди проблеми з плавністю ходу, гальмуванням, проходженням поворотів, підйомів і спусків, тобто всі ті речі, що можуть призвести до аварії внаслідок прослизання коліс.
Достатньо візуально оглянути стійки амортизаторів чи не має зайвої маслянистої рідини на їх корпусі, якщо є, то це перша ознака, що Вам потрібно звернутися до майстра. Ще можна покачати інтенсивно автомобіль по черзі за кожен його куток, натисну на крило три-чотири рази, після цього кузов авто повинен зробити лиш один зворотний рух до попереднього стану. Якщо машина хитається довше і чутно стук, то в такому разі, амортизатор можна вважати несправним і його слід замінити.

Факт 3. Критерії поділу амортизаторів.
Якщо дуже умовно і спрощено, то амортизатори ділять на види за такими критеріями як конструкція, робоча речовина, регулювання, місце розташування в підвісці.
• Конструкція: однотрубний та двотрубний;
• Робоча речовина: масляні (гідравлічні) та газомасляні (гідропневматичні);
• Регулювання: без регулювання, ручне регулювання, автоматичне;
• Місце розташування: передні або задні, ліві та праві.

Факт 4. Двотрубний амортизатор переваги та недоліки.
Діляться на підвиди в залежності від того якою робочою речовиною вони заповненні:
• масляні якщо в середині як робоча речовина використовується масло і повітрі.
• газомасляні якщо робочою речовиною є масло і газ (як правило азот).
Двотрубні амортизатори складаються із двох циліндрів, розміщених один в одному. У внутрішньому циліндрі знаходиться масло і поршень, який з’єднаний з важелем підвіски штока. Зовнішній циліндр частково заповнений повітрям/газом і є компенсаційним резервуаром. Він призначений для рідини, яка витісняється штоком.
Переваги: невелика вартість, невеликі розміри, ефективність в простих умовах праці.
Недоліки: має складнощі з охолодженням.

Факт 5. Однотрубний (газовий) переваги та недоліки.
Однотрубний або інша назва газовий амортизатор складається з одного циліндра в якому розташовується масло і газ (азот), розділенні вони лише поршнем, котрий і регулює силу стиснення і розтягнення. Така конструкція значно складніша ніж двотрубна, завдяки своїй тонкій конфігурації поршня.
Переваги: висока швидкість реакції, більш ефективне охолодження циліндра.
Недоліки: менш стійкий до механічних пошкоджень.

Факт 6. Гідравлічні амортизатори або їх ще називають масляні.
Амортизатори які всередині заповненні маслом і повітрям, мають двотрубну конструкцію.
Переваги: невелика вартість, невеликі розміри, ефективність в простих умовах праці, стійкість до механічних пошкоджень.
Недоліки: перегрів, через подвійні стінки в конструкції амортизатора, де масло швидко нагрівається і повільно охолоджується, аерація (змішування масла з повітрям призводить до утворення піни, котра легше стискається). Закипання масла відбувається при поїздках на великій швидкості по нерівній дорозі.

Факт 7. Гідропневматичні (газомасляні).
Комбіновані (інші назви гідропневматичні, газомасляні) амортизатори мають двотрубну конструкцію, в зовнішньому циліндрі використовується газ (азот) під тиском. Азот, на відмінно від масла, стискається, що дозволяє підтримувати поршень в підпружиненому стані. При незначних коливаннях амортизатор спрацьовує не переганяючи масло з одного циліндра в інший.
Переваги: висока ефективність, малі габарити, завдяки азоту не має спінення масла, стійких до зовнішніх механічних пошкоджень.
Недоліки: азот має властивість випаровуватися, що може призвести до того, що протягом декількох років циліндр може лишитися без газового наповнення.

Факт 8. Характеристики амортизаторів
Серед автомобілістів не без підстав стало популярно максимально захищати свою машину від зовнішніх різноманітних пошкоджень, щоб вона якнайдовше зберігала привабливий вигляд, одним із таких варіантів захисту є спеціальна плівка на кузов авто. Хтілося звернути увагу, на те, що захистом для всіх деталей автомобіля без перебільшення є амортизатори. На жаль, деякі водії не завжди розуміють яку важливу роль виконують амортизатори в житті автівки, адже вони напряму впливають на те, як довго прослужить Вам машина в справному технічному стані, адже амортизатори що добре працюють, це менше зношенні шини, гальмівні колодки, підвіска без проблем , справні колеса і нарешті просто зручне і комфортне керування автомобілем.

Факт 9. Який амортизатор вибрати?
Більшість амортизаторів створюються спеціально під певну марку і модель автомобіля. Головне, щоб вони виконували основу їх функцію підходили під Ваше авто за технічними характеристиками, забезпечували необхідну керованість машиною і зчеплення в критичних режимах. Обирати слід орієнтуючись на власні вподобання і стиль Вашої їзди — гідравлічні підійдуть для поганих доріг і людей які цінують комфорт, газові є жорсткіші й підійдуть для тих, хто любить агресивну їзду та різкі маневри. Пам’ятайте, що в автомобілі мають бути встановленні амортизатори одного виду, комбінування різних видів тут буде не доречне і може призвести до несправності машини.

Факт 10. Правильна заміна амортизаторів.
Важливо пам’ятати й знати, що амортизатори міняють лише парами, так рекомендують виробники запчастин підвіски та амортизаційних стійок і так радить вчиняти здоровий глузд і закони фізики. Пояснення дуже просте, якщо з однієї сторони авто встановлений старий амортизатор, а з іншої буде поставлений новий, то під час руху автомобіль стане креном, найбільша частина навантаження припаде на нову стійку і вона вийде з ладу достатньо швидко. Крім того, при такій замінні, поведінка автівки при маневрах, різкому гальмуванні стає зовсім непередбачуваною і може створити аварійну ситуацію.
А ще слід зважати на те, що жодна компанія по виробництву амортизаторів не дасть Вам ніяких гарантій на стійку, якщо замінна буде проведена лише одного амортизатора, а не пари.
Справні амортизатори — це безпечне пересування Вас і Вашої автівки.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.