Незалежно від марки автовиробника, системи кондиціонування працюють за однаковим алгоритмом. До основних компонентів системи відноситься компресор, конденсатор, розширювальний клапан, ресивер-осушувач і випарник. В системі кондиціонера циркулює фреон, відомий як холодоагент, а також масло, яке змащує компресор і всю систему.
При натисканні на кнопку – в роботу вступає компресор (1), який стискає газоподібний холодоагент, в результаті чого він сильно нагрівається і під тиском переміщається в конденсатор (2). У конденсаторі холодоагент протікає через решітку, схожу на радіатор, де він охолоджується і перетворюється в рідину. Далі охолоджений фреон надходить у ресивер-осушувач (5), який видаляє вологу і відфільтровує холодоагент від пилу. Після цього, фреон проходить через терморегулюючий вентиль (3), який знижує тиск холодоагенту і фреон остигає, частково випаровуючись. Потрапляючи у випарник (4), фреон переходить з рідкого в газоподібний стан і при цьому сильно охолоджується. Вентилятор здуває з випарника холодне повітря в салон автомобіля. Після цього газоподібний фреон надходить в компресор і цикл повторюється.
Якщо кондиціонер не справний, це може вказувати на те, що замість фреону в системі знаходяться пари води і повітря. Для того, щоб в системі не накопичувалися вода і повітря, рекомендується включати кондиціонер як мінімум раз на місяць на пару хвилин, в тому числі і в зимовий період.
Зображення: http://autoportal.ua/articles/kaketorabotaet/26743.html]]>