Телефон горячей линии: 0-800-336-414 Время работы: 24/7
Київ (Hyundai)
Да
Выбрать другой
  • Київ (Haval)
  • Київ (Subaru)
  • Київ (Hyundai)
  • Харків
  • Запоріжжя
  • Черкаси
  • Чернігів
  • Івано-Франківськ
  • Луцьк
  • Кропивницький

Прогрів коробки автомат взимку – чи треба і які наслідки недотримання?

Практично всі водії знають, що прогрів мотора взимку – обов’язкова умова перед початком руху. “Холодний запуск” загрожує несприятливими наслідками для ДВС вашого автомобіля. Про всяк випадок уточнимо, що потрібно пару хвилин прогрівати двигун на холостих обертах, а потім почати плавний рух без різких навантажень.

Що стосується прогріву коробки передач, то далеко не всі знають про необхідність і правильність цієї процедури. Якщо з механічною коробкою все більш-менш зрозуміло, то щодо “автомата” залишається багато питань і невирішених суперечок. Одні власники машин з автоматичною коробкою передач стверджують, що досить прогазувати в “паркінгу”, інші просто перемикаються між режимами на АКПП, утримуючи педаль гальма, треті – повільно починають рух. Як бачите, є різні варіанти дій, але як правильно слід прогрівати автоматичну коробку взимку і чи потрібно це робити взагалі? У цьому матеріалі ми спробуємо знайти правду і вирішити всі суперечки, які виникли.

Для початку відповімо на найбільш хвилююче питання – “чи обов’язково прогрівати АКПП?”, – так, прогрівати слід однозначно!

Для такого висновку є досить багато причин. По-перше, прогрів коробки автомат взимку обумовлений специфікою її конструкції. Для розуміння суті питання, спробуємо пояснити принцип роботи АКПП і “механіки” кількома простими словами.

Отже, в механічній коробці передач крутний момент змінюється ступенями, тобто кожний ступінь – пара взаємодіючих шестерень. На відміну від “механіки”, автомат з допомогою багатодискової фрикційної муфти або стрічки “загальмовує” один елемент коробки, щоб звільнити інший. Важливий момент тут – суворе визначення часу і тиску рідини для спрацьовування муфти. У свою чергу, для правильного функціонування фрикційної муфти важливим елементом є принципово якісне мастило. Якраз воно і потребує прогрівання в зимовий час. Якщо механічна коробка передач ще здатна пережити випробування холодами без особливих втрат, то для “автомата” – це бомба сповільненої дії.

Відразу передбачаючи шквал заперечень, таких як “навіщо прогрівати ATF-рідину, якщо, по суті, вона є мастилом і не може замерзнути?” Відповідаємо: так, вона не замерзає, але має властивість сильно загусати. Варто відзначити, що трансмісійна рідина ATF в коробці-автомат призначена для змащення деталей і чим холодніше воно, тим більшої в’язкості стає. При мінусовій температурі технічні властивості мастила погіршуються і утруднюється циркуляція по системі, що в кілька разів підвищує навантаження на робочі вузли коробки. Особливо це стосується машин з великим пробігом. Після 60-70 тис. км пробігу мастило густіє, темніє і осідає на фільтрі. Як ви розумієте, всі деталі в автомобілі взаємозалежні, тому закупорювання фільтру провокує збій в роботі радіатора. При різкому початку руху в мінусову температуру загуслий бруд не буде пропускати тиск і автомобіль почне смикатись і пробуксовувати. В таких умовах сильно страждають диски, знижується ефективність виконання функцій масляного насоса, соленоїдів в гідроблоці, гідротрансформатора і так далі. Може запуститися процес кристалізації мастила, що є вірним шляхом до несправностей.

<Проте, навіть якщо масло засмічене, але в той же час прогріте, воно буде циркулювати і змивати осад з фільтрів і радіатора.

Як бачите, навіть не заглиблюючись у деталі, можна зробити висновок, що ресурс автоматичної коробки передач збільшується, якщо попередньо її прогріти.

Також часто можна почути аргумент, який використовують проти процедури підігріву, – “масло в АКПП швидше розігріється, якщо відразу почати рух”. Дійсно, частково правда в такому твердженні є, оскільки в процесі роботи двигуна відбувається теплопередача до інших деталей машини. Однак вище ми вже розповідали про те, що холодне в’язке мастило погано проходить через фільтри і викликає пробуксовування.

Прогрівати цілу годину двигун і коробку-автомат до ідеальної робочої температури не варто, оскільки це призведе до невиправданих витрат на паливо. Ваше завдання – нагріти мастило хоча б до 30 градусів за Цельсієм.

Помилки при прогріванні АКПП в холодну пору року

Аргументи на користь прогріву автоматичної коробки передач ми вже надали. Тепер залишилися питання, як і скільки прогрівати автомат взимку? Як не дивно, тут думки автомобілістів теж розходяться.

Помилка № 1 “Швидке перемикання режимів”

Деякі досвідчені водії на форумах радять новачкам посмикати рукояткою перемикання передач і кілька разів переключитися між режимами. Принцип наступний: потрібно спочатку запустити мотор, потім натиснути і утримувати педаль гальма, тим часом вибрати на селекторі режим “D”, через секунду переключитися на “N” і пізніше на “R”. Іншими словами, на думку таких фахівців, потрібно “поклацати” положенням селектора на коробці автомат 5-7 разів, щоб розігнати масло. При цьому важливо не прибирати ногу з педалі гальма, інакше виникнуть несправності в роботі системи.

Прихильники такого методу прогріву схильні вірити, що такі маніпуляції вбережуть автоматичну коробку від протікання сальників і допоможуть запобігти іншим поломкам.

Насправді ж, кожне перемикання в нейтральне положення провокує стрибок тиску, так само як і включення задньої швидкості. Подібні завантаження зовсім небажані для холодної коробки передач. Того гірше, коли ви по черзі і швидко перемикаєтесь між режимами, таким чином система самодіагностики автоматичної коробки передач “думатиме”, що сталося замикання або поломка, і повідомить про помилку на бортовому комп’ютері.

Помилка № 2 “Чим більше оборотів, тим краще”

Ще один варіант неправильного прогріву – утримувати педаль гальма і підняти обороти до двох-трьох тисяч. Пояснюємо чому такий спосіб неприпустимий. Кратне підвищення навантаження може бути небезпечним практично для кожної деталі АКПП: для масляного насоса, адже він посилено проганяє нерівномірно прогріте мастило з мотора по системі через крижані фільтри, для фрикціонів, які піддаються високому тиску стиснення, для соленоїдів і так далі. Ясно одне – миттєве високе навантаження – вірний спосіб погубити АКПП.

Як правильно прогрівати “автомат” взимку?

Фахівці, які роками ремонтують автоматичні коробки передач, перераховані вище методики прогріву вважають за дурість. Різке перемикання передач вхолосту призводить до зайвого зносу АКПП і з боку нагадує щось схоже на танці з бубнами.

Насправді правила прогріву коробки автомат дуже прості і безпосередньо залежать від температури повітря взимку. Якщо враховувати, що на вулиці мороз -5-10 ° С, то досить буде 5-7-хвилинного прогріву двигуна, після чого не поспішаючи проїхатися на швидкості не більше 40 км на годину і 1500 оборотів на тахометрі.

При сильних морозах нижче мінус 20-30 ° С, послідовність дій під час прогріву автоматичної коробки передач трохи відрізняється. Фахівці радять дотримуватися наступних правил:

●     Запустити двигун;

●     По закінченню 10-хвилинного прогріву плавно (з затримкою не менше десяти секунд) переключитися між режимами;

●     5-10 хвилин їхати на швидкості не більше 40 км на годину. За цей час коробка передач прогріється до робочої температури, що забезпечує злагодженість роботи;

●     Повільно продовжити поїздку без різких прискорень і пробуксовок в заданому режимі.

Якою б не була температура за бортом – запам’ятайте всього кілька правил:

1.   Ніяких різких стартів двигуна і швидких перемикань режимів селектора.

2.   Щоб не пошкодити АКПП, перші 15 хвилин набирайте швидкість плавно.

Яких поломок варто очікувати, якщо не прогрівати АКПП?

Якщо проігнорувати інформацію про те, скільки часу потрібно прогрівати коробку автомат взимку, то в значній мірі підвищується ризик виникнення таких поширених проблем:

 

●     Несправності гідроблока. Посмикування і невластиві вібрації під час поїздки – сигнали того, що вийшов з ладу гідроблок.

●     Неполадки з соленоїдами, що викликані поганим змащенням деталей АКПП.

●     Перебої в роботі забитого клапана. Внаслідок чого може працювати тільки реверс, або одна-дві передніх передачі.

 

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.