Телефон горячей линии: 0-800-336-414 Время работы: 24/7
Київ (Hyundai)
Да
Выбрать другой
  • Київ (Subaru)
  • Київ (Hyundai)
  • Харків
  • Запоріжжя
  • Суми
  • Черкаси
  • Чернігів
  • Івано-Франківськ
  • Луцьк
  • Кіровоград

Антифриз в авто: види, умови сумісності та правила заміни

Автомобіль сконструйований таким чином, що для підтримки його продуктивності потрібен ряд спецрідин, де охолоджуюча рідина для двигуна грає визначальну роль. Багато хто чув, що таке антифриз (друге ім’я незамерзаючої рідини), деякі навіть знають, як він циркулює по системі.

Однак через розмиту інформацію на цю тему в автомобілістів залишається багато відкритих питань, а їх не менше, ніж щодо моторних мастил або палива.

Що таке антифриз для авто

Охолоджувальною рідиною прийнято вважати суміш води і антифризу (antifreeze – з англійської “незамерзаючий”), яка застосовується в системі охолодження автомобіля. Але її використовують не тільки в якості охолоджувача – взимку вона також не дозволить мотору замерзнути при мінусовій температурі. Як правило, більшість виробників рідин обіцяють безперебійну роботу при -38 градусів за Цельсієм і нижче. Але і тут її чудодійні властивості не закінчуються, адже завдяки додатковим присадкам антифриз має антикорозійні властивості і служить додатковою змазкою деталей мотора. З чим пов’язана така багатофункціональність? Вся справа в складі.

Отже, незалежно від виробника, антифриз має в своєму складі кілька постійних компонентів:

Етиленгліколь – масляниста рідина, в’язка на дотик, яка характеризується температурою кипіння 196 ° С і замерзання -12,3 ° С (обов’язково потрібно розводити з водою). У холодному стані рідину не доливають на 10%, оскільки при нагріванні вона сильно розширюється. У деяких видах використовують за основу пропіленгліколь, який є екологічно безпечною сировиною і має кращі характеристики, ніж етиленгліколь.
Вода, яка підвищує поріг замерзання рідини. Більш того, вода повинна бути дистильованою, інакше накипу на патрубках і радіатора не уникнути.
Присадки, які не дозволяють етиленгліколю разом з водою руйнувати корозією металеві поверхні. Вони складають найменшу частину антифризу, але є дуже важливим компонентом. Крім своїх основних функцій, саме різновид присадок визначає відтінок кольору рідини (синій, зелений або червоний).

Антифриз або тосол – що краще?

Часто від горе-водіїв можна почути, що “антифриз краще за тосол” або навпаки. Таке твердження зовсім некоректне, оскільки тосол є тим самим антифризом, а саме його видом, тільки створеним ще за радянських часів. Ця охолоджуюча рідина синього кольору підійде, якщо у вас старий вітчизняний автомобіль з двигуном з чавунним блоком. Рік за роком автолюбителі вживали назву “тосол”, яке стало прозивним. Трапляється, що виробники можуть заливати в каністри під цією назвою сучасний антифриз, тому завжди читайте склад. Відповідно, якщо вас переконують, що потрібно заливати саме тосол, а не антифриз, то варто задуматися в компетентності такого фахівця.

Які властивості різних видів антифризу

Головний критерій під час вибору рідини – виконання функції охолодження двигуна. Всі інші властивості забезпечують ті самі присадки, серед яких:

1. Антикорозійні присадки. Їх покликання – боротися з появою вогнищ корозії всередині системи охолодження.
2. Зниження температури замерзання або підвищення температури кипіння. Придатні для роботи при екстремально низьких або високих температурах.
3. Антікавітаційні та протипінні присадки. Їх завдання – підтримати рідину в потрібному стані для максимального відведення тепла. Кавітація (утворення в рідині повітряних бульбашок) і підвищена піноутворюваність у випадку з антифризом буде тільки викликати неприємності.
4. Вплив на гумові деталі. Антифриз повинен сприятливо впливати на гумові і полімерні елементи системи і не дозволяти їм зсохнутися.

Кожна країна-виробник охолоджуючої рідини слідує своїм стандартам і класифікує її по-своєму. Однак жоден стандарт не включає в себе точні відомості про склад, кількість присадок і колір рідини. Для запобігання плутанини, окремо скажемо кілька слів про колір.

Колір антифризу не має ніякого відношення до технічних характеристик і хімічного складу (початково всі рідини безбарвні). Спочатку розбивка за кольорами була придумана як маркетинговий хід – щоб розрізняти антифриз серед конкурентів. Звідси стільки різних кольорів: синій, жовтий, червоний, фіолетовий … Яскравий колір рідини навіть допомагає автовласникові, адже сині сліди під машиною явно говорять про протікання системи охолодження.

З приводу змішування антифризів різних кольорів. Фахівці настійно не рекомендують змішувати антифризи. Якщо це потрібно зробити, то тільки за умови, що у рідин буде один і той самий склад (при цьому колір рідин може бути різним). Наприклад, в антифриз зеленого кольору з маркуванням G11 при потребі можна долити синю рідину, але з ідентичним маркуванням.

Справа в тому, що взаємодія різних присадок і різних спиртових сполук може давати абсолютно непередбачуваний ефект і знизити експлуатаційні характеристики. Якщо змішати антифризи різних типів, то в рідині може з’явиться осад. Це загрожує засміченням тонких трубок радіатора та інших деталей системи охолодження. Більш того, не рекомендується навіть доливати ідентичний за складом антифриз, якщо у них різні виробники. Є ймовірність додавання неоднакових пропорцій присадок, які використовують компанії-виробники, тоді між ними може виникнути конфлікт.

Коли потрібно міняти антифриз в автомобілі

Регулярність заміни антифризу насамперед залежить від умов експлуатації авто – як часто виїжджає машина і в яких погодних умовах вона перебуває.

Рекомендовано заглядати в розширювальний бачок з охолоджувальною рідиною кожні 2-3 роки, або приблизно через 80 000 км пробігу. Іноді антифриз може зберегти свої властивості до 4-5 років, або до 200 000 км пробігу, все залежить від того, що настане раніше. Але найреальніший термін служби радимо шукати в інструкції від виробника. Наприклад, компанії Mazda і Renault стверджують, що для деяких моделей немає потреби проводити заміну антифризу зовсім, Volkswagen і General Motors дають довічну гарантію на охолоджуючу рідину. Daimler обіцяють, що проводити заміну потрібно раз в 15 років, Ford – раз в 10 років, Mercedes-Benz – раз в 5 років, BMW – раз в 4 роки.

Чому деякий виробники обіцяють, що ви забудете, що таке антифриз? Вся справа в тому, що була винайдена рідина нового покоління з унікальною формулою, яка дозволяє збільшити терміни заміни до 200 000 км.

Як зрозуміти, що потрібно замінити антифриз? Якщо ви відкрили розширювальний бачок і побачили, що рідина отримала “брудний” відтінок, в ній плаває сміття, то в терміновому порядку потрібно провести заміну. Це сигнал, що рідина втратила свої властивості, а система охолодження сильно засмічена. Також вас повинен насторожити занадто блідий відтінок антифризу, який говорить про великий відсоток води в складі, що знижує температурний поріг замерзання.

Інше важливе питання – чи обов’язково промивати систему охолодження перед заміною антифризу? Скажімо коротко – якщо ви не знаєте, що заливалося раніше, або злитий антифриз був засміченим, то промивка обов’язкова. Якщо ви збираєтеся використати рідину того ж маркування, то такої необхідності немає. Бажано взагалі постійно користуватися маркою одного виробника. Таким чином ви будете впевнені, що пропорції присадок будуть завжди однакові і виключите ймовірність виникнення неприємностей.

Заміна антифризу

Звичайно ж, краще звернутися до інструкції, яка “розповість” про всі конструктивні особливості транспортного засобу і розміщень зливних отворів. Але є два найпопулярніші способи заміни охолоджуючої рідини – через нижній радіаторний зливний кран і за допомогою спецобладнання. Справа в тому, що в машинах старих зразків встановлена двоконтурна система охолодження, де не останню роль грав термостат, а в сучасних високотехнологічних авто все контролюють датчики і спеціальні програми. Тому в нових авто самостійно провести заміну не вийде, в іншому випадку ви ризикуєте залишити в системі повітряну пробку, яку не зможете прокачати в гаражі і тоді все одно доведеться звертатися до фахівців.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.