Телефон горячей линии: 0-800-336-414 Время работы: 24/7
Київ (Hyundai)
Да
Выбрать другой
  • Дніпро
  • Київ (Subaru)
  • Київ (Hyundai)
  • Харків
  • Запоріжжя
  • Суми
  • Черкаси
  • Чернігів
  • Івано-Франківськ
  • Луцьк
  • Кропивницький

Стук у двигуні: як визначити причину та прибрати її?

Кожний водій, хоч раз в житті, стикається з таким явищем як “стук у двигуні”. В такій ситуації виникає безліч запитань: наскільки це серйозно, з чим це пов’язано? Головне, що слід запам’ятати, якщо Ви чуєте стук під капотом свого авто, то цю проблему не можна ігнорувати, оскільки наслідки можуть бути трагічні. Стук при роботі двигуна — це удар однієї деталі об іншу, а це означає дуже великі навантаження в місцях їх зіткнення. Відзначимо те, що в місцях, де поверхні між собою стикаються і мають ударні навантаження, поступово вони (поверхні) руйнуються і чим більше сила удару, тим швидше відбувається руйнування. Оскільки ця сила залежить від величини проміжку, то з його збільшенням швидкість зносу деталі зростає, інакше кажучи, в переважній більшості випадків стук прогресує і стає сильнішим.

Розберімося з тим, які причини стуку у двигуні можуть бути:
• природний знос;
• недбала або неправильна експлуатація;
• неякісно виконаний ремонт або встановлення неякісних запчастин.

Як розпізнати стук у двигуні.

Якщо Ви чуєте стук при запуску двигуна, то це знак того що є проблема, котру необхідно вирішити як можна швидше. В більшості випадків це говорить про те, що деякі комплектуючі вже зношенні та потребують заміни, якщо це вірне припущення, то чутно буде стук у двигуні на гарячу, на холодну і під час навантаження. З’ясувати, що проблема стосується саме двигуна можна по звуку який долинає з-під капота, а також перевіривши панель управління, на якій за допомогою світової індикації, буде сигнал про зниження тиску моторного мастила. В залежності від запчастин, які викликають таку проблему, виникає стук у двигуні на холостих або при навантаженнях. 

Основні вузли в яких може виникати шум:
• Стукають поршні в циліндрах.
• Стукають поршневі пальці.
• Стук зазору клапанів.

 


Можливі причини стуку ДВЗ.

Якщо більш детально, то шум в двигуні виникає з причини різноманітних несправностей:
• Двигун працює гучніше ніж зазвичай, а це може свідчити про нестачу мастила або змащувальні матеріали були несвоєчасно замінені і втратили свої робочі якості.
• Якщо в механізмі газорозподілення збільшився зазор між клапанами, то з’являється стук.


Причини стуку холодного двигуна.

Стук в холодному двигуні може з’явитися як в теплу пори року, так і в зимовий період. Після того як мотор заводиться на холодну, стає чутно стук в двигуні, котрий з прогрівом може: • зовсім зникнути; • стати менш помітним;
• залишитися на тому ж рівні;
• посилюється з підвищенням температури та навантаження.
Дуже часто стук в двигуні на холодну виникає через слабкості поршнів в циліндрах, причини можуть полягати в наступному:
• Між поршнем і стінкою циліндра утворюється проміжок більше допустимої норми — це означає, що гільзи зношені та потребують заміни.
• Поршні виготовленні з алюмінію (який при нагріві сильно розширюється).
• При нагріві двигуна проміжок між циліндром і поршнем зменшується і на гарячу шум майже зникає.


Стук в двигуні на гарячу.

Не рідко буває так, що не прогрітий мотор працює тихо, а після прогрівання починає стукати, це явище нічого доброго не пророкує, бо подібним чином стукає колінчатий вал або деталі поршневої групи. Причини і пояснення наступне:
• Поки двигун холодний моторне мастило густе і заповнює проміжки між деталями в яких відбувається тертя, таким чином ці деталі ніяк не проявляють себе.
• Під час нагріву ДВЗ масло розріджується і в зношених деталях з’являється стук.
Стук при прогріві двигуна виникає:
• В шийках колінвалу (шатунні та корінні) — при збільшенні проміжку між корінними вкладишами та шийкою колінвалу. Такі проблеми одні з самих небезпечних, оскільки можуть призвести до повної зупинки двигуна в невідповідний момент.
• При тріснутому поршневому пальці.
• При тріщинах на спідниці поршня.

Всі вище переліченні причини потребують втручання спеціаліста і серйозного ремонту з такими несправностями не можна користуватися авто, оскільки це небезпечно.


Стук в двигуні на обертах.

Мотор може шуміти на холостому ході, але при збільшенні обертів звук зникає (в деяких випадках повністю, в інших він стає ледь чутним). Чому стук двигуна виникає на холостому ході:
• зачіпає шків генератора або помпи;
• вібрує кожух ГРМ або захист двигуна;
• є люфт в розподілювальних шестернях, при умові, якщо в моторі присутні шестерна передача;
• відкрутився шків колінвалу.
Це тільки основний список причин, а в реальності їх може бути набагато більше, тому, якщо Ви чуєте будь-який стук, шум, ляскіт, гуркіт, краще не зволікайте і зверніться до спеціаліста, оскільки тільки професіонал може правильно діагностувати місце стуку і його причину.


Застукав мотор на ходу: Як вчинити водієві?

Під час руху на дорозі застукав двигун якими повинні бути Ваші дії. 

  1. Зупиніться і заглушіть мотор. 
  2. Перевірте рівень мастила — із-за нестачі мастила частіше за все і виникає пошкодження деталей, що спричиняє стук. Як правило, після доливання мастила до номінального рівня, стуки в двигуні зникає, але Вам в будь-якому випадку варто звернутися в автосервіс і проконсультуватися зі спеціалістом, тож не зволікайте.
  3. Якщо рівень мастила в нормі, то Вашим наступним кроком буде викликати евакуатор, їхати з такими дефектами небезпечно. Зупиняючи машину і викликаючи евакуатор в такій ситуації, гарантуєте собі та іншим учасникам руху безпеку, а також економите свої фінанси при подальшому ремонті.

Коли ДВЗ потребує ремонту?

Стук в двигуні може свідчити про різні несправності двигуна, прибрати які можливо за допомогою звичайного або капітального ремонту. Але є інші провісники несправності мотору, які ніяк не пов’язані зі стуком:
• збільшуються витрати пального;
• нерівномірна робота на холостому ході;
• поява нагару на свічках;
• зниження тиску мастила;
• перегрів двигуну;
• зниження потужності ДВЗ.
Окремим симптом можна виділити вихід сизого диму з вихлопної труби — це вірна ознака того, що двигун потребує капітального ремонту.

 


Стук в двигуні що робити?

Будь-який стук, шум, гуркіт в двигуні — це привід, щоб відвідати автосервіс, особливо це актуально для водіїв, які мають слабке уявлення про будову автомобіля. Ці шуми можуть бути наслідком як чогось незначного, так і дуже серйозної проблеми, тому не зволікайте, відвідайте СТО. Рекомендуємо своєчасно робити заміну мастила, комплектуючих, все це сприятиме довготривалій роботі інших запчастин, які функціонують в конструкції одного і того самого механізму. 

Самостійно визначити причину стуку, не бувши спеціалістом в цій галузі, неможливо з таких причин: 

  • У вас немає спеціалізованого інструменту, котрий є на СТО. 
  • Не володіючи знаннями про конструкцію ДВЗ, складно знайти причину несправності. 
  • Професіонал відає про нюанси, які мають двигуни різних груп і торгових марок. 

Не піддавайте своє життя небезпеці, а свій гаманець зайвим витратам, звертаючись до спеціаліста Ви економите свій час і фінанси, а головне гарантуєте собі та іншим учасникам руху безпеку і довгу службу Вашого авто.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.