Телефон горячей линии: 0-800-336-414 Время работы: 24/7
Київ (Hyundai)
Да
Выбрать другой
  • Київ (Haval)
  • Київ (Subaru)
  • Київ (Hyundai)
  • Харків
  • Запоріжжя
  • Черкаси
  • Чернігів
  • Івано-Франківськ
  • Луцьк
  • Кропивницький

Airbags (подушки безпеки) – історія створення

Термін SRS (Supplement Restraint System), як правило, використовують тільки автомобільні експерти, хоча SRS в точності описує функцію, яку повинна здійснювати звичайна подушка безпеки. Відкриваючись протягом 30-50 мілісекунд, в парі з ременем безпеки, вона пом’якшує удари в разі зіткнення і рятує життя. Але для того, щоб реалізувати цю корисну технологію, інженерам знадобилося не одне десятиліття.

Історія подушок безпеки бере свій початок в далекому 1951 році, коли німецький інженер і винахідник Уолтер Ліндерер подав заявку на патент під назвою «Пристрій для захисту людей в транспортних засобах від травм при зіткненнях». Винахід було запатентовано 12 листопада 1953 року, але, на жаль, через велику вагу, великий обсяг і балони високого тиску для стисненого повітря, конструкція Ліндерера була абсолютно непридатною для установки в легкових автомобілях. Крім цього, для створення тиску звичайне стиснене повітря не підходило, воно був занадто повільним. Для того, щоб досягти максимально швидкого надування подушки безпеки необхідно було розробити піротехнічні газогенератори, що забезпечують розкриття подушки протягом 30 мілісекунд. Для цього в 1950-х і 1960-х не було відповідних технологій. Таким чином, розробка подушки безпеки на час було відкладено.

Тим часом кількість автомобілів стрімко зростала, як і зростала кількість ДТП з летальним наслідком. З огляду на цю тенденцію, президент США Ліндон Джонсон дав вказівку створеному ним Міністерству транспорту встановити стандарти безпеки для нових автомобілів. У зв’язку з цим, в 1969 році Міністерство транспорту США розробило закон про обов’язкове використання автоматичних систем захисту пасажирів в нових автомобілях, який вступив в дію з 1 січня 1973 року. Це стало свого роду імпульсом для автоіндустрії знову звернути увагу на розробку пристроїв безпеки. В результаті, компанія General Motors з 1974 року пропонувала для деяких автомобілів з модельного ряду Oldsmobile, Buick, Cadillac як додатковий аксесуар подушку безпеки для водія і переднього пасажира, названу Air Cushion Restraint System (ACRS). Пропозиція виявилася провальною: в 1976 році General Motors довелося зняти подушку безпеки з виробництва через відсутність попиту, а також тому, що ACRS стала причиною ряду нещасних випадків. У той же час, інженери з безпеки компанії Daimler Benz AG розробили «пристрій захисту від удару для пасажирів автомобіля», який вони заявили на патент 23 жовтня 1971 року. Ця розробка є першим дійсно успішним кроком на шляху до стандартних подушок безпеки, доступних сьогодні. Першим німецьким автомобілем, що був оснащений подушкою безпеки, став Mercedes Benz S-класу 1981 року в кузові W126. Комбінація подушки безпеки і натяжителя ременя безпеки переднього пасажира спочатку була доступна тільки за додаткову плату. Першою компанією, яка стала пропонувати системи подушок безпеки в якості стандартного устаткування, був Chrysler.

Після того, як в США в 1997 році був прийнятий закон про необхідність оснащення нових автомобілів передніми подушками безпеки, система пасивної безпеки почала затверджуватися в усьому світі. Вже в 1995 році Volvo представила першу бічну подушку безпеки, рік по тому KIA – подушку безпеки для захисту колін і знову Volvo в 1998 році – перші бічні шторки безпеки в моделі Volvo S80.

Підготовлено за матеріалами: https://www.motorsport-total.com/auto/news/im-rueckspiegel-vor-65-jahren-wurde-der-airbag-erfunden-16100703

]]>

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.