Присоединяйтесь к нам —

Национальный Автодилер

Особливості зимового керування: поради для безпечної їзди

1 Февраля 2019

Тільки уявіть, падає пухнастий сніг. Вулиці замело і автомобілі обережно пробираються крізь снігову навалу. Ви з радістю заводите свій новенький Subaru, оснащений системою X-Mode, вибираєте режим «Сніг» і з упевненістю їдете по засніженій місцевості. Зустрічаються обмерзлі ділянки дороги, але ви не турбуєтеся, тому що знаєте - система постійного повного приводу гарантує відмінне зчеплення зі слизькою дорогою і безпечне керування. Напевно, якби взимку всі їздили на Subaru, ймовірність настання дорожньо-транспортних пригод рівнялася б нулю. Але, на жаль, не всі автомобілі обладнані повним приводом і володіють системою адаптації до дорожніх умов. Тому в зимовий час водіям передньо- і особливо задньопривідних автомобілів необхідно враховувати ряд правил безпечного водіння, щоб не потрапити в ДТП.

19 for photos ext 18

Кожен водій знає, що однією з головних причин ДТП на зимовій дорозі може стати занесення. Автомобіль заносить, коли задня частина машини зміщується вліво або вправо і автомобіль починає рухатися не прямо, а боком. Виникненню занесення сприяє кілька чинників:

  • по-перше, це непідготовленість до експлуатації в зимових умовах. На відміну від літніх шин, зимові шини забезпечують надійне зчеплення з дорожнім покриттям навіть в сильний мороз. Тут важливу роль відіграє спеціальний малюнок протектору і хімічний склад гуми. При низьких температурах зимові шини зберігають еластичність і демонструють високий коефіцієнт зчеплення, що зводить до мінімуму ймовірність заметів. Тому, не забудьте перевзути свій автомобіль на зимову гуму!
  • по-друге, це різкі маневри. Для того, щоб уникнути занесення, потрібно плавно працювати педаллю газу і гальма, а також плавно обертати кермо. Ніяких різких рухів! Різкий поворот керма, екстрене гальмування, що супроводжується блокуванням коліс, а також різке прискорення тільки сприяє виникненню заносу.

 

Щоб уникнути занесення, дотримуйтесь наступних порад:

1. Зрушення з місця на льоду

Ожеледь може застигнути Вас раптово і де завгодно, варто тільки температурі опуститися до нуля. У такій ситуації пам'ятайте, важливо уникати різкого старту. Якщо Ви будете газувати на першій передачі, це призведе до пробуксовки коліс. Тому, коли Ви починаєте рух на слизькій дільниці дороги, для початку вирівняйте колеса, зробіть поштовх на першій передачі і відразу перейдіть на другу передачу, при цьому максимально повільно відпускайте педаль зчеплення, прислухаючись, чи не буксують колеса.

2. Рух на слизькій поверхні

Намагайтеся підтримувати постійну швидкість. В умовах ожеледиці чим менше маневрів, тим безпечніше. Якщо Вам необхідно знизити швидкість, завчасно підготуйтеся до маневру і застосовуйте імпульсне гальмування (переривчасте або ступеневе) на включеній передачі. Переривчасте гальмування супроводжується короткими натисканнями на педаль гальма. При використанні ступеневого гальмування потрібно багаторазово натискати на педаль гальма з постійно зростаючим гальмівним зусиллям. Також, на невеликих швидкостях можна гальмувати двигуном, відпустивши педаль газу. При цьому пам'ятайте, що дуже важливо плавно відпускати педаль акселератора, так як різке закриття газу на слизькій дорозі створює ефект гальмування педаллю гальма, тому машину може занести. Крім цього, дотримуйтеся дистанції до транспортного засобу, який рухається попереду, не обганяйте і не переходьте зі смуги в смугу. Якщо Вам необхідно змінити смугу руху, ні за яких умов не робіть різких рухів, обертайте кермо ступінчастим чином і невеликими оборотами.

3. Рух на повороті

Головне правило при русі в повороті - не використовувати педаль гальма! Гальмування на зледенілому повороті може привести до блокування коліс і заносу. Проходьте поворот на постійній швидкості на найнижчій передачі. Для зниження швидкості плавно прикрийте газ.

4. Рух на обмерзлому спуску

Якщо Ваш автомобіль не обладнаний спеціальною системою допомоги при русі на спуску, тоді будьте вкрай уважні. Рухайтеся тільки з включеним зчепленням, інакше автомобіль може втратити стійкість. Гальмуйте двигуном, включивши знижену передачу.

19 for photos ext 19

Якщо все-таки під колесами несподівано опинився лід і Ваш автомобіль стало заносити, дійте таким чином:

Задньопривідні автомобілі

  • Поверніть кермо в бік заносу. Якщо задня частина машини змістилася вліво (вправо), кермо потрібно повернути теж вліво (вправо).
  • Одночасно з поворотом керма відпустіть педаль газу.
  • Як тільки кут заносу почне знижуватися, і поздовжня вісь автомобіля співпаде з напрямком руху, поверніть кермо в напрямок руху, для того, щоб продовжити рух.

Передньопривідні автомобілі

  • Поверніть кермо в бік заносу. Якщо задня частина машини змістилася вліво (вправо), кермо потрібно повернути теж вліво (вправо).
  • Плавно натисніть педаль газу, це збільшить тягу передньої осі.
  • Як тільки кут заносу почне знижуватися, і поздовжня вісь автомобіля співпаде з напрямком руху, плавно відпустіть педаль газу, поверніть кермо в напрямок руху, для того, щоб продовжити рух.

 

При виведенні автомобіля із замету ні в якому разі не смикайте стоянкове гальмо, не натискайте на педаль гальма або зчеплення, а також не перемикайте передачу! Це може тільки ускладнити ситуацію.

Сучасні автомобілі в більшій частині обладнані такими помічниками, як система ABS, що запобігає блокуванню коліс, система курсової стійкості ESP, що зберігає траєкторію руху, а також система контролю тяги TCS, що значно полегшують водіння в зимовий період.



Информация на данном сайте о цене/оборудовании/комплектации/акциях носит исключительно информационный характер и ни при каких условиях не является офертой, определяемой положениями ст. 641 Гражданского кодекса Украины. Компания не несёт ответственности за любую информацию, размещенную на других интернет-ресурсах, и оставляет за собой право изменять информационное наполнение данного сайта без предварительного уведомления. Актуальную стоимость автомобилей на день покупки уточняйте, пожалуйста, в автоцентре. За более детальной информацией обращайтесь в дилерские центры
© Богдан-Авто Холдинг 2012-2015. Богдан-Авто Холдинг